Träning.

Jag kan förklara lite saker om träning i största allmänhet. :)
( Jag har gått ner 11 kilo, och tänkte om ni ville ha tips på hur jag gjorde)

Vill du gå ner i vikt?
Är du mkt otränad och vill börja med att förlora några kilon så ska man helst börja lugnt, så att kroppen får vänja sej.
Det dummaste du kan göra är att börja springa en timme per dag, du skulle troligen inte orka & och du skulle bli skrämd för livet ;) Dessutom kan du få problem med benhinnorna.

FÖRST!
 Lämna bilen HEMMA! Försök gå till kompisarna, affären, jobbet/skolan, överallt!
Men, de första 1-2 veckorna kan du gå ungefär en halvtimma i rask takt.
Eftersom att kroppen vänjer sej så kan man börja efter de två veckorna med att gå en timma lika snabbt som under halvtimmarna.
Det bästa är att promenera när man just har vaknat, och INNAN frukost, därför att när du vaknar så är ditt blodsocker lågt och din insulinnivå existerar nästan inte. Så det betyder att fettet frigörs lättare från fettcellerna och eftersom du inte har ätit något så har din kropp inget att bränsle än fett att tillgå.

Men
, om du vill ha muskler på kroppen ska du äta innan du promenerar på morgonen, annars bryter  man ner sin muskelmassa.

Jag kan nästan sätta min högra arm på att om du gör detta i 3 veckor så har du förlorat några kilon.
(Kilorna försvinner snabbast i början)


DRICK MKT VATTEN!
Vatten är inte direkt bra för viktminskningen så, men det är bra för att man renar kroppen från alla gifter.

Forts följer.

Nästa blogg inlägg ska jag nog skriva om kalorier + alkohol och träning.

Puss

- / Sanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0